FANDOM

У наших російських колег є велика і занудна стаття на цю тему. Проте, прочитавши її, навряд чи хто що толком зрозуміє. У всякому разі, людина, яка стріляла більше 30 років і почитала статтю, охарактеризувала її саме так.

Про що мова

Отже, спробуємо описати процес самі.

Наслідком із законів Ньютона є те, що при впливі зовнішньої сили на будь-що, що має масу, породжує протидію: силу із протилежним вектором.

Як це впливає на стрільбу. Куля під впливом порохових газів набирає прискорення вперед по каналу ствола. Ствол в цей же час «кидає» зброю назад. Зброя намагається рухатися теж назад, але при цьому зустрічає опору [1]. Скажімо, удар приклада в праве плече намагається «розвернути стрільця» ліворуч і назад. Результатом буде «ухід черги куль» від першочергової точки прицілювання праворуч і вгору.

Наслідки

  • Чим довша черга, тим більший ухід праворуч-вгору. Отже, бажано вести вогонь короткими [2] чергами
  • Погано притиснутий приклад при великому калібрі (12,7 мм СВД чи ще більша протитанкова рушниця) може добряче вдарити в плече; невірний хват пістолета може призвести до травми суглоба великого пальця.

У грі

Перша версія гри рідко коли дає нам відчути віддачу зброї. Хіба вторинні наслідки, скажімо, в епізодах Дім Павлова [3] чи місія по захопленню зимового бункера в Голандії [4].

Виноски

  1. Гармата — противідкотний механізм; все, що обладнане прикладом — від АПС'а з під'єднаною кобурою до протитанкової рушниці ПТР — плечовий суглоб стрільця; пістолет, передаючи момент сили через передпліччя і плече, — знову той самий плечовий суглоб.
  2. 2-3 постріли
  3. Коли Вороніна контузить після стрільби танка, і він не може зосередитися на наведенні ПТР;
  4. коли наступаючих обстрілюють з 88-мм зенітних гармат