FANDOM

101-ша повітряно-десантна дивізія
101 ППД шеврон

101st Airborne Division (Air Assault)
Країна
Icon USA
США
Коли створене 15 серпня 1942 року
форті Кемп-Клейборн, Луїзіана
Ігри Call of Duty

Call of Duty: United Offensive

Місії Operation Overlord (Операція Повелитель)
Поява Висадка і штурм села Сент-Мер-Егліз
Герої гри У Call of Duty Джої Мартін
Рід військ Повітряно-десантні війська США
Зброя Томпсон, Кольт, Лі-Енфілд, Гаранд
Інше Прізвисько — Клекотливі орли
(англ. the Screaming Eagle)

101 повітряно-десантна дивізія – фракція виступає в серії Call jf Duty.

Дивізія участь у боях у Бельгії, Німеччині, а також в операції "Оверлорд" і Market Garden.

101-а пові́тряно-деса́нтна диві́зія а́рмії США (англ. 101st Airborne Division (Air Assault) — елітне військове з'єднання повітряно-десантних військ США.

Анонс

Засноване 15 серпня 1942 року, як повітряно-десантна дивізія Збройних сил США у форті Кемп-Клейборн, Луїзіана. Також відоме під назвою Клекотливі орли (англ. the Screaming Eagle), відповідно до емблеми.

Дивізія має унікальну модульну структуру піхотної дивізії, але призначена для виконання спеціальних завдань, в ролі десантно-штурмового з'єднання армії США з використанням вертольотів. Тому, дивізія має унікальну організаційно-штатну структуру, в ній за штатом знаходиться 2 бригади армійської авіації.

Під час Другої Світової війни дивізія була повітряно-десантною і прославилася в Нормандській, Голландській повітряно-десантних операціях і в оборонних битвах в ході Арденнської операції.

У В'єтнамській війні 101-а дивізія діяла як ударне аеромобільне з'єднання, пізніше ставши повітряно-штурмовою.

Успадковуючи історичним традиціям, за дивізією досі зберігається найменування повітряно-десантної, хоча дивізія не проводить парашутного десантування у складі дивізії.

Багато ветеранів сучасних воєн і конфліктів є випускниками десантно-штурмової школи Армії США (англ. U.S. Army Air Assault School) і носять Десантно-Штурмовий значок (англ. Air Assault Badge). Штаб-квартира дивізії знаходиться у Форт Кемпбелл, штат Кентуккі і підрозділи дивізії проходять службу в Іраку та Афганістані.

101-ша пдд в Операції Нептун

Для 82-ї та 101-ї американських повітряно-десантних дивiзiй районом десантування буди визначені околиці містечок Сент-Мер-Егліз [1] та Сент-Марі-дю-Мон. Завданнями дивiзiй було: 82-ї – заволодіти дорогами з району десантування вглиб території; 101-ї – захопити м. Карантан та дорогу з Парижу до Шербура.

101-й дивiзiї протистояла в районі Карантана 9-а німецька дивiзiя, 6-й парашутний полк люфтваффе. В районі висадки 82-ї пдд розташувались частини 3-ї та 5-ї німецьких парашутних дивiзiй.

За годину до початку десантування у зазначені райони були висаджені розвідники з завданням позначити майданчики приземлення. Проте в умовах темної ночі розвідники не змогли точно визначити потрібні місця. Навіть ті майданчики, які були відповідно позначені, у більшості не буди знайдені пілотами. Таким чином, повітряний десант у Нормандії розпочався невдало.

Незважаючи на це, з 0.25 до 2.45 годин 6 червня 1944 року в райони десантування було скинуто з парашутами та висаджено 13 тисяч американських парашутистів. Наскільки був розсіяним особовий склад десанту, вказує те, що командир 101-ї дивiзiї М. Тейлор приземлився зовсім один i лише через годину зміг зібрати біля себе групу з двох десятків офіцерів та солдатів дивiзiї.

Проте десантники діяли досить самовіддано. Близько 4.30 годин 6 червня пiдроздiди 82-ї дивiзiї зайняли Сент-Мер-Егліз, батальйон 101-ї дивiзiї під командуванням полковника Джонсона захопив шлюз в Ла-Баркет, генерал Тейлор закріпився в поселенні Пупевіль.

До вечора 6 червня наступаючі з берега піхотні групи союзників з’єднались з частинами та підрозділами 82-ї та 101-ї дивiзiй19. Таким чином, десантники покладені на них завдання виконали у повному обсязі, а їх дії значною мірою стали вирішальним фактором успішного початку наступу в Нормандії.

В Нормандській операції заходи підготовки, планування та забезпечення секретності, на жаль не дали очікуваних результатів. Організаційні прорахунки знову стали перепоною на шляху більш ефективного використання ПДВ. Так, повітряно-десантні підрозділи виявились розпорошеними на площі близько 200 кв. км, що не дало змоги досягти очікуваної масованості першого удару.

З іншого боку, це мало й неочікуваний плюс – розпорошеність десанту викликала у німців ілюзію мільйонного десанту, що великою мірою деморалізувало оборону.

Call of Duty

Одиночна гра

У Call of Duty протагоніст — боєць 101-ої повітряно-десантної дивізії, десантирующийся в Нормандії, бореться в Сент-Мер-Егліз, маєток Брекур і Бастоні. Іноді бій ведеться спільно з 82-ї повітряно-десантної дивізією.

Мережева гра

В мультиплеєрі є підрозділом, що представляють США. З'являються на картах Bocage, Brecourt, Carentan, Dawnville, Hurtgen і Neuville, де протистоять Вермахту.

Call of Duty: United Offensive

У United Offensive протагоніст також полягає в 101-ої повітряно-десантної дивізії. Бореться за Бастонь.

Відомі персонажі

Виноски

  1. Цей момент яскраво зображений в першій грі Call of Duty

Випадкова вікі