FANDOM

82-а повітряно-десантна дивізія
82nd airborne

Нарукавний шеврон

англ. 82nd Airborne Division
Країна
Icon USA
США
Коли створене 5 березня 1917
Ігри Call of Duty
Call of Duty 2: Big Red One
ІНШІ ІГРИ
Medal of Honor: Allied Assault – Breakthrough [1]
Medal of Honor: Frontline
Medal of Honor: Vanguard
Medal of Honor: Airborne
Командири 18 ABC SSI.svg XVIII повітряно-десантний корпус
Рід військ повітряно-десантна дивізія
Інше Друга Світова війна
  • Висадка союзників в Італії
    • Салернська повітряно-десантна операція
  • Операція «Оверлорд»
    • Нормандська повітряно-десантна операція
  • Голландська повітряно-десантна операція
  • Арденнська операція
Чисельність дивізія
Командування XVIII повітряно-десантний корпус
Гарнізон/Штаб Форт Брег, Північна Кароліна, США
Прізвисько «Всеамериканська»
(англ. All-American)
«Почесна Варта Америки»
(англ. America's Guard of Honor)
Гасло "Від початку до кінця"
(англ. All the way!)
Марш The All-American Soldier
Ювілеї 5 березня 1917, 15 серпня 1942
Статус 5 березня 1917 — по т.ч.

82-а пові́тряно-деса́нтна диві́зія а́рмії США (англ. 82nd Airborne Division) — елітне військове з'єднання повітряно-десантних військ США. Заснована 5 березня 1917 року, як піхотна дивізія Збройних сил США у фортові Кемп-Гордон, Джорджія. Беззмінним пунктом постійної дислокації дивізії залишається Форт Брег, штат Північна Кароліна.

Формування з'єднання, Перша Світова війна

У зв'язку з тим, що в дивізії на момент її формування були представники всіх на той момент 48 штатів США, дивізія отримала прізвисько: «Всеамериканська» дивізія (англ. «All-American»). Цим пояснюється 2 букви «А» на нарукавному шевроні дивізії.

Дивізія була сформована в період Першої світової війни, і брала активну участь в боях у Франції.

У ході боїв Першої Світової дивізія втратила 1298 чоловік загиблими та 6248 пораненими.

Після завершення війни 27 травня 1919 року дивізія була розформована в Кемп-Аптон, штат Нью-Йорк.

Бойовий шлях в ході Другої світової війни

15 серпня 1942 року 82-а піхотна дивізія стає першим повітряно-десантним з'єднанням США — 82-ою повітряно-десантною дивізією.

У квітні 1943 підрозділи дивізії під командуванням генерал-майора Метью Ріджуея висаджувалася на побережжі Північної Африки, для підготовки до вторгнення до Італії.

9 липня 1943 десантники дивізії беруть участь у першій масштабній повітряно-десантній операції на острів Сицилію, а 13 вересня — висадка повітряного десанту в районі Салерно.

При висадці військ союзників в Нормандії, частини 82-ої пдд (505-й, 507-й, 508-й парашутно-десантні полки, і 325-й планерно-десантний полк) брали участь в десантуванні на територію Північної Франції. 33 доби парашутисти ведуть запеклі бойові дії з підтримки висадки морського десанту на побережжі Нормандії.

Дивізія зазнала значних втрат: в ході операції 5245 десантників загинуло, поранені або зникли безвісти.

При проведенні повітряно-десантної операції в Нормандії 9 червня 1944 здійснив свій героїчний подвиг і був посмертно нагороджений медаллю Пошани рядовий 1 класу 325-го десантно-планерного полку 82-ої дивізії Чарльз Де Глоппер (англ. Private First Class Charles N. DeGlopper), який ціною свого життя забезпечив виконання бойового завдання по захвату важливого моста і зберіг життя своїм товаришам. Чарльз Де Глоппер став першим в історії повітряно-десантних військ США військовослужбовцем удостоєний цієї найвищої винагороди.

Після реорганізації повітряно-десантних військ США, що беруть участь в бойових діях в Європі, формується 18 повітряно-десантний корпус, до складу якого входять: 82-а пдд, 101-а пдд і 17-а пдд, командувати яким довірено колишньому командирові 82-ою — генерал-майору Метью Ріджуей. Командиром 82-ої пддпризначається бригадний генерал Джеймс Гейвін, який стає наймолодшим генерал-майором та командиром дивізії Армії США з часів Громадянської війни.

2 серпня 1944 «Всеамериканська» стає частиною Першої Повітряно-десантної Армії союзників, і 17 вересня виконує бойове завдання під час проведення операції «Маркет-Гарден». В ході Голландської повітряно-десантної операції війська захоплюють мости через річку Маас. З початком німецького наступу в Арденнах 6 грудня 1944, дивізію перекидають на загрозливу ділянку фронту, де вона веде запеклі бої проти танкових частин генерал-фельдмаршала Герда фон Рундштета. Пізніше з травня по грудень 1945 частини дивізії виконували завдання по контролю над окупованим Берліном.

82 пдд у 2000х

Після терористичного акту 11 вересня 2001 року, у жовтні 2001 перші декілька військовослужбовців були відряджені в Афганістан для проведення контртерористичної операції проти Талібану. З червня 2002 підрозділи дивізійного штабу та 3-ої бригади були розгорнути в Афганістані для підтримці операції «Непохитна свобода». У січні 2003 особовий склад 1-ої бригади змінив 3-ю повітряно-десантну бригаду.

Під час проведення операції 70 десантників 504-го полку у взаємодії з рейнджерами 75-го полку здійснили бойовий стрибок в західному Афганістані.

У грі

Елдер Машині01

На лівому рукаві Елдера чітко видно емблему 82ї пдд

З'являється в Call of Duty і Call of Duty 2: Big Red One.

Серія Call of Duty

У Call of Duty 82-я дивізія допомагає 101-ій повітряно-десантної дивізії.

Найвідоміші бійці

Цікаві факти

  • Під час німецького контрнаступу в Арденах у грудні рядовий 1-го класу Мартін виголосив одну з найбільш пам'ятних у США фраз війни, заявивши командиру відступаючого американського танка:
«Постав свою машину за мною — я з 82-ї повітряно-десантної, і далі ці виродки не пройдуть!.»
~ рядовий 1-го класу Мартін

В інших комп'ютерних іграх

Medal of Honor: Frontline

Союзники з 82 пдд воюють поряд із Джиммі Паттерсоном в Rough Landing.

Medal of Honor: Vanguard

Франк Кіган є членом цього формування.

Medal of Honor: Airborne

У Medal of Honor: Airborne гравець отримує псевдо — Бойд Треверс,— десантник 82пдд.

Цікаво

  • У грі Medal of Honor: Allied Assault – Breakthrough 82 пдд лише згадується, коли в Джела протагоніст зустрічає і повинен обороняти союзників з 82ї, що слідує із консолі завдань; проте шевронів з тридиційними подвійними «АА» Ви у цій місії не побачите. Замість них у «десантників з 82ї» орли, що клекочуть, традиційні для 101ї. При цьому по тексту в завданнях місії ми підтримуємо союзників з 82 дивізії
  • Якщо кинути бійців 82 дивізії, закидати гранатими 2 поверх з італійцями і попрямувати в сарай за будинок брати набої, гра Medal of Honor: Allied Assault – Breakthrough глючить і зависає на цьому етапі
  • Злі язики стверджують, що 82-а повітряно-десантна дивізія не брала участі в Операції «Хаскі»

Виноски

  1. У грі Medal of Honor: Allied Assault – Breakthrough 82 пдд лише згадується, коли в Джела протагоніст зустрічає і повинен обороняти союзників з 82ї, що слідує із консолі завдань. Насправді ж у бійців шеврони 101ї пдд, хоча по завданням вони проходять як 82.

Випадкова вікі