FANDOM

Lee-Enfield
Лі Енфілд 000.png
Втрати 45
Магазин коробчастий на 10 набоїв відокремлений магазин,
заряджається обоймами по 5 патронів
Патрони Патрон: .303 Mk VII SAA Ball
Калібр, мм 7,7
Перезарядка ручне перезаряджання, поздовжньо-ковзаючий поворотний затвор
Темп стрільби пострілів/хв: 20-30
Режим вогню одиночний
Альтернативний вогонь удар прикладом
Країна Прапор ВеликобританіїВеликобританія
Історія виробництва
Конструктор: Джеймс Паріс (англ.)
Розроблено: 1902 рік
Виробник: Королівська збройова фабрика (англ.) (Великобританія), збройова фабрика в Ішапурі (англ.) (Індія), США, Канада
Роки виробництва: 1907-1975 роки
Всього випущено: ~17 млн.
Використовується Роки експлуатації: 1895 — наші дні
Прийнятf на озброєння: 1895
Використовувалися:
Великобританія, Британські колонії, Таїланд, Канада
Війни і конфлікти: Перша світова війна, Друга світова війна, Корейська війна та ін
Характеристики
Маса, кг: 3,9
Довжина, мм: 1130
Довжина ствола, мм: 635
Початкова швидкість кулі, м/с: 744
Прицільна дальність, м: 914
Максимальна дальність, м: 1829

Історія прототипа

Перша модель «Лі-Енфілд» з'явилася в 1895 р. Її створили на основі гвинтівки «Лі-Метфорд» зразка 1888 р., L — Lee (ім'я винахідника Джеймса Паріса (англ.), який запропонував вдалу конструкцію коробчатого магазина і затворної групи гвинтівки) і Е — Enfield (тобто Енфілд — назва міста, в якому розташовувалася The Royal Small Arms Factory («Королівська фабрика стрілецької зброї»), що виробляла гвинтівку).

При прийнятті на озброєння цей зразок отримав позначення Lee-Enfield Мк I.

Бойове хрещення ця гвинтівка отримала під час Другої англо-бурської війни. У 1903 р. на озброєння британської армії прийняли нову гвинтівку SMLE Мк I. Абревіатура SMLE розшифровується наступним чином: S — short («коротка»), М — magazine («магазинна») Головна її особливість — проміжний між коротким кавалерійським карабіном і повноцінною піхотною гвинтівкою розмір.

У 1907 р. на озброєння була прийнята гвинтівка SMLE Мк III, основна відмінність якої — можливість зарядки за допомогою обойми. Аналогічно модифікували і більш ранні зразки «Лі-Енфілд». У 1926 р. назву цієї гвинтівки, що чудово зарекомендувала під час Першої світової війни, змінили на SMLE № 1 Мк III згідно з новою системою позначення озброєння британської армії.

В 1941 р. на озброєння надійшла нова гвинтівка сімейства «Лі-Енфілд» — SMLE № 4, яка відзначалася посиленою ствольною коробкою, більш важким стволом, зміненим ложем і діоптричним прицілом. В ході Другої світової війни з'явився також Lee-Enfield № 5 Jungle Carbine — укорочений карабін для ведення бойових дій в джунглях.

В період Афганської війни 1979-1989 рр. гвинтівка широко застосовувалася афганськими душманами у збройній боротьбі з ОКСВА. Радянські військовослужбовці називали її «англійська гвинтівка „БУР“» Зафіксований випадок збиття пострілом з «Бура» радянського військово-транспортного вертольота Мі-8

Опис прототипа

Гвинтівка Лі-Енфілд має поздовжньо-ковзний затвор, вона є універсальним зразком укороченого типу.

  • Гвинтівка має п'ять нарізів на стволі, хід лівий, крок 240 мм.
  • Затвор побудований за типом гвинтівки Метфорда: замикання здійснюється не у передній, а в середній частині затвора двома бойовими виступами; рукоятка опущена вниз.
  • Курок зводиться в бойове положення при закритті затвора.
  • Запобіжник має вигляд поворотного важеля, укріплений зліва ствольної коробки.
  • Обойма вставна (знімна) на десять патронів.
  • На правій стороні ствольної коробки проти вікна знаходиться замикач магазину, що служить для замикання патронів в магазині, щоб стріляти, заряджаючи по одному патрону.
  • Ложа зроблена з двох окремих частин: ствола і цівки.
  • Шийка має пістолетну форму, приклад без миска.
  • Усередині приклада розташовані три гнізда: одне служить для дрібної приналежності, а два для полегшення.
  • Приклад з'єднаний зі ствольною коробкою поздовжнім болтом.
  • Потиличник виготовлений з латуні.
  • Шомпола немає.
  • Ствольна накладка складається з трьох частин. Антабок для ременя чотири.
  • Зліва від ствольної коробки розташоване газовідвідний отвір, а з правого — газовідвідна щілина.

Штик

До гвинтівки додається багнет з тесачним клинком, рукоять зроблена з дерева.

  • Довжина клинка 430 мм
  • Багнет кріпиться до масивного наконечника цівки (не до ствола), носиться окремо від гвинтівки, важить 510 г, піхви для нього — 205 р.
  • Досить велика довжина клинка багнета пояснюється прагненням компенсувати невелику загальну довжину Лі-Енфілд 1904.

В пізніших модифікаціях міг застосовуватися і голчастий багнет.

Переваги

  • Мала довжина і невелика вага.
  • Висока скорострільність.
  • Магазин на 10 патронів.
  • Хороші балістичні дані.
  • Приціл відкритого типу і мушка добре захищені від зовнішніх пошкоджень.

Недоліки

  • Зайвий замикач магазину. Прибраний в процесі модернізації.
  • Застарілий патрон з закраїною.
  • Замикаючі виступи затвора віддалені від патрона, з-за цього ствольна коробка отримує значне навантаження на розтяг.
  • Дуже високий рівень шуму.

У грі

Лі-Енфілд ПегасНіч01.png

У місії Пегас. Ніч — базова зброя Джека Еванса

Call of Duty и United Offensive

Лі-Енфілд — британська магазинна гвинтівка. Вона може вбити одним пострілом, також як і всі інші гвинтівки, але унікальна тим, що має магазин на десять патронів, а не п'ять (дві обойми по 5 патронів а не одна), що означає менше перезарядки — більше вбивств. Загалом Лі-Енфілд перевершує інші магазинні гвинтівки.

Одиночна гра

В одиночній грі зустрічається рідко. У місії Пегас. Ніч це буде початкова зброя протагоніста, на наступному рівні Лі-Енфілд можна підібрати в убитих при мінометному обстрілі. Наступні місії присвячені спецопераціям, де бійці SAS не використовують цю гвинтівку. У союзній кампанії в місії Ракета один з бійців SAS з другої групи озброєний цією гвинтівкою.

У United Offensive з'являється тільки на рівні Нідерланди, де нею озброєні партизани. Взяти в руки її можна у мертвого Ван Дайка у другій половині рівня, або у загиблих союзників, якщо їх погано прикривати. Як і в оригінальній грі, подальша британська кампанія присвячена спецоперацій, де цієї гвинтівки немає.

Мультиплеєр

Лі-Енфілд використовується командою Британії і досить часто з'являється на таких картах, як Brecourt і Bocage, в слідстві свого об'ємного магазину і дальності прицільної стрільби Лі-Енфілд за популярністю у гравців обходить багато інших видів зброї.

Call of Duty 2

Одиночна гра

Лі-Енфілд можна знайти на всіх рівнях — ними озброєна половина британських солдатів. У місії Операція "Надкидок" початковою зброєю гравця буде Лі-Енфілд з оптичним прицілом. Лі-Енфілд в основному залишилася такою ж, як у попередній частині, один постріл вбиває в будь-яку частину тіла. Патрони більш доступні, так як вони знаходяться в кожному британському рівні (знову ж, з трупів мертвих товаришів), але все ж не настільки сильні, як у Kar98k. Тим не менш, вміщує 10 патронів, що дозволяє вбити більше без перезарядки.

Мережева гра

Лі-Енфілд видається британській команді в мультиплеєрі. Це точна, потужна гвинтівка із зручним прицілом. Вбиває одним пострілом в голову чи груди і має магазин на десять патронів. Це дозволяє більше вбивати не перезаряджаючи. Однак, не дуже добре підходить для ближнього бою.

Цікаві факти

  • Лі-Енфілд використовувалася в Англо-Бурській, Першій, Другій світових війнах, у Корейській війні і навіть у війні в Афганістані, де її успішно використовували моджахеди.
  • В Call of Duty: United Offensive Лі-Енфілд майже не зустрічається, і її дуже складно знайти.
  • Зустрічається у всіх партизанів голландського опору в місії Голландія. Його можна підібрати у мертвих товаришів. *Якщо ж втрат немає, то можна підібрати у мертвого Ван Дайка, який вмирає по скрипту.
  • Гвинтівка перезаряджається двома п'ятипатронними обоймами, має магазин на 10 патронів.
  • У Finest Hour у Лі-Енфілд відокремлюємий магазин, як у самозарядних гвинтівок. (можливо це була данина реалізму, так як у реальній гвинтівці Енфілд була можливість від'єднувати магазин, таким чином можна було спорядити магазин з допомогою обойм (не від'єднуючи) а можна було спорядити магазин і раніше завчасно)
  • У Call of Duty 2 є єдиною гвинтівкою, яка з ОП не вимагає перезарядки по 1 патрону.

Примітки

Випадкова вікі